Dassie Rooibos

Nie die koffie, Nie die stress

DASSIE ROOIBOS

Dassie Rooibos is uniek in Nederland en biedt een gezond alternatief voor koffie en geeft een nieuwe beleving aan thee. Wij hebben het product een eigen identiteit gegeven en het als merk neergezet.

 

OVER DASSIE
Dassie Rooibos komt uit de omgeving van Kaapstad en is bedoeld als cafeïnevrij alternatief voor koffie. Volgens Dassie mag het namelijk allemaal wel wat relaxter: Nie die koffie, Nie die stress. Wat Dassie Rooibos anders maakt, is de extra fijne maling waardoor hij geschikt is voor verschillende koffiezetmethodes. Door de rooibos niet als thee, maar als koffie te zetten krijgt het een licht nootachtige smaak met aardse tonen en een natuurlijk zoetje. Dassie is te gebruiken voor warme dranken - zoals espresso of cappuccino – maar ook voor koude dranken.

SERVICES
Branding & Packaging design.
TEAM
Bart – packaging designer, Tim – DTP, Mas – art director

Het ontspannen, optimistische en lekker brutale karakter van Dassie speelt een grote rol in de identiteit van het merk.

LEKKER BRUTAAL

Dassie Rooibos vindt zijn oorsprong in Zuid-Afrika en is vernoemd naar de Kaapse klipdas; 'Dassie' in het Zuid-Afrikaans. Voor de verpakking hebben we ons laten inspireren door de ruwe materialen en felle kleuren uit de Zuid-Afrikaanse buitenwijken. Door Dassie niet slechts als beeldmerk, maar als vertegenwoordiger van het merk in te zetten, ontstaat er een directe interactie tussen merk en consument. Dassie neemt je mee in zijn wereld. Het ontspannen, optimistische en lekker brutale karakter van Dassie speelt een grote rol in de identiteit van het merk. De op het Zuid-Afrikaans gebaseerde tone of voice draagt hier ook aan bij.

EIGENWIJZE WERELD

De website is een mooie vertaling van de identiteit van Dassie en heeft een ruwe Zuid-Afrikaanse stijl gekregen waarin we de klant meenemen in de eigenwijze wereld van het merk.

"Zeer tevreden over de samenwerking. MAS denkt echt actief met je mee, communicatie is helder en timings worden gehaald. Hij luistert en begrijpt de context van een merk goed wat hij vervolgens, naar onze tevredenheid, heeft vertaald naar verpakking en POS materiaal.”

Bart, Dassie Rooibos

Brand-Being-Logo-Mas

TIJD VOOR ACTIE!

Daag ons uit en ontdek wat wij voor je merk kunnen betekenen,
06-34273988 I info@mas.amsterdam

Categories